Quick Bird
علمی،آموزشی،تفریحی...

Quick Bird را در گوگل محبوب کنید...
با یک امتیاز مثبت میتوانید از Quick Bird حمایت کنید!
فقط كافي است بر روي دكمه 1+ كليک كنيد.

                            

اظهارات رئیس جمهور در سخنرانی روز ۲۲ بهمن مبنی بر اینکه در روزهای آینده چند دستاورد بزرگ هسته‌ای رونمایی خواهد شد، این سؤال را مطرح کرده که این خبرها از چه جنسی خواهد بود.

 

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران روز ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ (۱۱ فوریه ۲۰۱۲) در سخنانی در جمع میلیون‌ها نفر از راهپیمایان تهرانی، گفت: طی روزهای آینده، دنیا شاهد رونمایی از چند دستاورد بزرگ هسته‌ای ایران خواهد بود.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط دانیال

 امکان رهگیری موقعیت لحظه‌ ای ماهواره ایرانی «نوید علم و صنعت» و آگاهی از جزئیات فنی و مداری ماهواره با مراجعه به وب سایت جهانی رهگیری ماهواره ها برای عموم فراهم شده است.

به گزارش ایسنا ماهواره «نوید»، سومین ماهواره بومی ایرانی که تمامی مراحل طراحی، ساخت، تجمیع، آزمایش و آماده سازی برای پرتاب آن در داخل کشور انجام شده بامداد جمعه همزمان با دهه فجر و در آستانه روز ملی فناوری فضایی با موفقیت به فضا پرتاب و در حال حاضر در حال گردش در مدار زمین است.

ماهواره ایرانی نوید علم و صنعت ۵۰ کیلوگرم وزن داشته و برای تزریق در ارتفاع ۳۷۰ کیلومتری طراحی شده است. طول عمر مداری این ماهواره دو ماه بوده و در هر شبانه‌روز شش بار از فراز جمهوری اسلامی ایران عبور می‌کند و در دید ایستگاه‌های زمینی قرار می‌گیرد.

علاقمندان می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://WWW.n2yo.com/?s=38075 موقعیت لحظه‌یی ماهواره و سایر مشخصات آن را به صورت آنلاین مشاهده کنند.

ماموریت سطح یک ماهواره‌ نوید علم و صنعت، تصویربرداری از سطح زمین با قدرت تفکیک مناسب برای ماموریت محوله و ارسال تصاویر و اطلاعات پایشی سیستم بر مدار لئو به ایستگاه‌های زمینی است.

‌تصاویر دریافتی از ماهواره دارای کاربردهای عملیاتی در زمینه‌های جو و علوم هواشناسی، منابع، بلایای طبیعی مانند پیش بینی شرایط آب و هوا، میزان دما و رطوبت، برآورد میزان جنگل‌ها، شناسایی‌ آتش سوزی جنگل‌ها، خشکسالی، زلزله، سیل و نیز تعیین خطوط ساحلی است.

پرتاب این ماهواره که توسط محققان دانشگاه علم و صنعت ایران طراحی و ساخته شده با استفاده از ماهواره‌بر «سفیر نوید» از کلاس ماهواره‌بر سفیر B1 انجام شده که در سازمان هوافضای وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح توسعه یافته است.

بهینه کردن سیستم و زیرسیستم‌های طراحی و ساخت ماهواره‌بر سفیر، ایجاد زیرساخت‌های مناسب و کسب توانمندی جهت طراحی و ساخت ماهواره‌برها، ورود به بازار جهانی خدمات فضایی به واسطه پرتاب ماهواره‌ها، استفاده حداکثری از توانمندی‌های داخلی در توسعه علوم و فناوری‌های فضایی از دستاوردهای پروژه ماهواره‌بر «سفیر نوید» اعلام شده است.

 

برای شروع رهگیری و مشاهده ی ماهواره کلیک کنید !



ارسال توسط دانیال
آخرین مطالب
صفحه قبل 1 صفحه بعد
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
وضعیت آب و هوا
امکانات جانبی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان Quick Bird و آدرس QuickBird.loxblog.Com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





انواع فال